WHITE JAMUN (WAX JAMBU) FRUIT

WHITE JAMUN (WAX JAMBU) FRUITJaam_fruit

Have been seeing this fruit on and off lately everywhere quite in abundance……thats white jamun,have you heard of it, its a variant of the black jamun, the tree produces white coloured fruit,commonly known as white jamun.

White jamun is grown especially for its cooling nature that can be very refreshing and slaking on a hot day. They are pear-shaped structure, comes in varying colors ranging from white, pale green color, green, pink, rose red and crimson color. The fruit is crisp, almost crunchy and juicy in taste you can eat these fruits out-of-hand, without any need to peel the skin.

Common names of the fruit include wax apple, love apple, java apple, chomphu, wax jambu, rose apple, bell fruit, makopa.

whitejamun

Health benefits
Stops diarrhea & dysentery.
Relieves throat affections and other respiratory diseases.
Removes worms.

Vinegar made from the fruit gives relief in colitis, indigestion, stomach diseases. It relieves gas and improves digestion.

Many members of the Wax Jambu family have volatile oils which help in medicinal applications. The medicinal oil is present throughout the living tissue most of the Wax Jambu species.

A 2008 study published in “Advances in Biological Research” also indicate the fruit’s phytochemicals have mild antibiotic and antifungal properties against staphylococcus, candida aureus and mycrobacter smegmatis.

Go ahead Njoy the fruit especially now when its in season

6 thoughts on “WHITE JAMUN (WAX JAMBU) FRUIT

  1. jeruk lemon youtube

    Budidaya jeruk lemon terbukti manis dan segar bagi petani. Lain daripada sanggup panen tiap minggu, harapan pasarnya pun terbuka luas. Malahan, kualitas lemon dalam negeri nggak kalah dengan produk impor. Pendorong tingginya permintaan yakni sebab pertumbuhan kuliner dan pertumbuhan resto dan hotel di kota-kota besar di tanah air cukup pesat, sehingga berdampak signifikan terhadap permintaan jeruk lemon.

  2. jeruk lemon tanpa biji

    Budidaya jeruk lemon terbukti manis dan segar bagi petani. Kecuali mampu panen tiap minggu, harapan pasarnya pun terbuka luas. Lebih-lebih, mutu lemon dalam negeri tak kalah dengan produk impor. Pendorong tingginya permintaan yakni sebab pertumbuhan kuliner serta pertumbuhan resto dan hotel di kota-kota besar di tanah air cukup pesat, sehingga berdampak signifikan terhadap permintaan jeruk lemon.

  3. jeruk purut untuk wajah

    Tahukah Anda, jeruk purut terbukti memiliki segudang faedah untuk kesehatan? Guna jeruk purut pun nggak cuma sebatas untuk kesehatan fisik, tetapi juga mental. Buah yang satu ini juga dipercaya bisa menahan agar tidak terjadi berjenis-jenis penyakit. Buah yang sering disebut jeruk obat maupun jeruk sambal ini gampang didapatkan di mana saja. Tidak cuma bagian buahnya saja, daun, minyak, dan kulitnya pun kerap digunakan untuk berjenis-jenis keperluan. Telah tak sabar untuk mendapatkan manfaat jeruk purut? Simak penjelasannya di bawah ini.

  4. jeruk purut hantu

    Tahukah Kamu, jeruk purut ternyata memiliki segudang faedah untuk kesehatan? Guna jeruk purut pun tidak cuma sebatas untuk kesehatan fisik, tapi juga mental. Buah yang satu ini juga dipercaya dapat menahan agar tidak terjadi bermacam-macam penyakit. Buah yang kerap disebut jeruk obat atau jeruk sambal ini gampang didapatkan di mana saja. Tidak hanya bagian buahnya saja, daun, minyak, serta kulitnya pun sering dipakai untuk bermacam-macam hal yang perlu. Telah tak sabar untuk menemukan manfaat jeruk purut? Simak penjelasannya di bawah ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *